Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

ΑΓΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ-Ο ΑΓΙΟΣ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ



1-Shinoyama, Kishin "Mishima as St Sebastian" (1966). Photograph.
.
Την ιδιόμορφη προσωπικότητα του Γιούκιο Μισίμα του γνωστότερου στην Δύση Ιάπωνα συγγραφέα, την ήξερα από την ομώνυμη ταινία του Paul Schrader (1985) και μου είχε κάνει εντύπωση αυτός ο ετερόκλητος συνδυασμός στο ίδιο άτομο ομοφυλοφιλίας, στρατιωτικής πειθαρχίας και λογοτεχνικής σταδιοδρομίας , δυτικής παιδείας αλλά και αντίστοιχης προσήλωσης στον ιαπωνικό τρόπο ζωής σε σημείο να τελειώσει την ζωή του με χαρακίρι και αποκεφαλισμό από τον εραστή του.
Εντύπωση όμως μου έκανε αυτό που διάβασα στο ΒΗΜΑ:
Ο ερωτισμός του Γιούκιο Μισίμα είχε μια βίαιη και άρρωστη πλευρά: του άρεσε η πρόσμειξη εικόνων θανάτου, βίας, αίματος και σεξ. Δεν είναι τυχαίο, όπως αναφέρει ο ίδιος, ότι αυνανίστηκε πρώτη φορά κοιτάζοντας τον Αγιο Σεβαστιανό, ζωγραφισμένο από τον Γκουίντο Ρένι. Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα πόζαρε για έναν φωτογράφο και ο ίδιος ως Άγιος Σεβαστιανός. (φωτογ 1)
2-Reni, Guido (1575-1642) "St Sebastian”. Pinacoteca Capitolina (Roma, Italy). Oil on canvas, cm128x98.
3-Reni, Guido (1575-1642)St Sebastian" (1617-1619). Museo del Prado (Madrid, Spain). Oil on canvas, 170x 133 cm.
.
Οπότε άρχισα να ψάχνω στο ιντερνέτ για τον πίνακα του Ρένι βρέθηκα μπροστά σε 8 (!) πίνακες του ίδιου ζωγράφου με το ίδιο θέμα στις δύο βασικές παραλλαγές που εμφανίζονται στους πίνακες 2 και 3.
Δυστυχώς δεν έμαθα με ποιόν πίνακα ακριβώς μαλακιζόταν ο Μισίμα αλλά ελπίζω πως ποιο επίμονοι ερευνητές από μένα ,πιθανώς στο μέλλον ,θα μας λύσουν την απορία!
Πάντως τελικά βρέθηκα να χαζεύω τους ατελείωτους πίνακες που υπάρχουν για τον Άγιο Σεβαστιανό και να διαβάζω για το πώς έχει γίνει η συσχέτιση του Σεβαστιανού με την ομοφυλοφιλία. (οι λεζάντες στους πίνακες είναι από εκεί)
Αλλά ας πούμε αρχικά δυο λόγια για τον Σεβαστιανό.
Γεννήθηκε στα Μεδιόλανα της Ιταλίας, το 250 με 256 μ.Χ. Οι γονείς του ήσαν χριστιανοί και προύχοντες και έτσι είλκυσε την εύνοια του αυτοκράτορα Καρίνου, που γρήγορα τον ανέδειξε σαν στρατιωτικό. Ακολούθως , ο Διοκλητιανός τον έκανε αρχηγό του πρώτου συντάγματος των πραιτοριανών. Ο Σεβαστιανός βοηθούσε στις ανάγκες της Ρωμαϊκής Εκκλησίας και γι' αυτό συγχρόνως και ο πάπας Γάιος του απένειμε τον τίτλο του υπερασπιστή της Εκκλησίας. Όταν όμως άρχισαν το 283 οι διωγμοί κατά των χριστιανών, συνελήφθη μια ομάδα χριστιανών και Σεβαστιανός, έχοντας πάρει σοβαρά τον ρόλο του υπερασπιστή της εκκλησίας ,προκειμένου να τους εμψυχώσει την ώρα που αυτοί δικάζονταν, προς γενική κατάπληξη όλων δήλωσε ότι είναι χριστιανός. Ο Διοκλητιανός, όπως ήταν αναμενόμενο, το θεώρησε αυτό ως προδοσία και διέταξε το θάνατό του. Τον έδεσαν λοιπόν σε ένα δέντρο και άρχισαν την σκοποβολή με αποτέλεσμα να πέσει κάτω, τρυπημένος στο στήθος από βέλος.
Το σώμα του το παρέλαβε η αγία Ειρήνη της Ρώμης ,(κατ΄ άλλους μια χήρα, η Λουκίνα) η οποία όμως διαπίστωσε ότι ανέπνεε ακόμα και αφού τον περιποιήθηκε, μετά από λίγες ήμερες ο Σεβαστιανός ανέκτησε την υγεία του.(φωτ 4)
4-Marco Antonio Bassetti St. Sebastian Tended by St. Irene(c. 1620)
.
Αλλά αυτός εκεί, σώνει και καλά να αγιάσει.
Επεδίωξε και συνάντησε το Διοκλητιανό και του έκανε παρατηρήσεις για τη σκληρότητά του !
Αυτό είχε σαν φυσικό επακόλουθο ο Διοκλητιανός να διατάξει να τον μαστιγώσουν μέχρι θανάτου, το μαστίγιο αποδείχτηκε πιο αποτελεσματικό από τα βέλη, και ο Σεβαστιανός κατάφερε επιτέλους να αγιάσει και να αποτελεί πλέον ένα μόνιμο και διαχρονικό μοντέλο για τους ζωγράφους.
Η πρώτη απεικόνιση του Σεβαστιανού υπάρχει σε ένα ψηφιδωτό στην Basilica of Sant'Apollinare Nuovo (Ravenna, Italy) και χρονολογείται μεταξύ 527 και 565.(φωτ 5)
Σε αυτή την απεικόνιση ο άγιος εμφανίζεται με χιτώνα και κάποιας ηλικίας.
5-Anonymous (VI cent) "St Sebastian" (between 527 and 565). Basilica di Sant'Apollinare Nuovo, Ravenna (Italy). Mosaic. This is probably the earliest representation of St Sebastian. It is antecedent to the mosaic in San Pietro in Vincoli credited in the Catholic Encyclopedia (1908) as the the earliest mosaic picture of the saint.
.
Με την αναγέννηση όμως τα πράγματα άλλαξαν.
Οι ζωγράφοι βρήκαν την ευκαιρία να απεικονίσουν το ανθρώπινο σώμα γυμνό ζωγραφίζοντας θέματα από την μυθολογία και την εκκλησιαστική ιστορία.
Έκτοτε λοιπόν σε όλη την εικονογραφία ο Σεβαστιανός απεικονίζεται σαν ένας αθλητικός νεαρός, γυμνός, με ένα μόνο πανί να κρύβει τα αχαμνά του και σε πολλές φορές με μία αμφίφυλη εικόνα όπως πχ αυτή του Remi που ερέθισε τον Μισίμα.
Οι εικόνα αυτή, ενός ανύπανδρου χαριτωμένου νεαρού που έρχεται σε ρήξη με το κατεστημένο υποφέροντας δεμένος σε ένα δέντρο, μαζί με το συμβολισμό των βελών που διεισδύουν στο κορμί του, ενώ η έκφραση του προσώπου του φαίνεται να συνδυάζει την ερωτική έκσταση με τον πόνο, δημιούργησε στους ομοφυλόφιλους την αίσθηση ότι ήταν ένα άτομο σαν και αυτούς.
6- Bellini, Giovanni (1430-1516) Christopher and St Sebastian.
7-Botticelli, Sandro (1445-1510) "Saint Sebastian" (1474). Gemδldegalerie, Staatliche Museen, Berlin (Germany). Tempera
8-Holbein, Hans the Elder (1465-1524) "Altar of St Sebastian" (1516). Alte Pinakothek, Mόnchen (Germany).
9-Mantegna, Andrea (1431-1506) "St Sebastian" (c. 1459). Kunsthistorisches Museum (Vienna, Austria).
10-Leonardo da Vinci (1452-1519)Saint Sebastian Standing in Three-Quarter View Tied to a Tree". Hamburger Kunsthalle, Hamburg (Germany). Recto, pen and dark brown ink over leadpoint; 174x63 mm maximum.
11-Greco, Domenicos Theotokopoulos detto el (1545-1614) "St Sebastian”(1585-85). Chβteau de Gourdon (Alpes-Maritimes, France). From the church of Illescas, Toledo-
12-Greco, "St Sebastian” (1580). Sacristνa de la Catedral de Palencia (Spain). Oil on canvas. 192x148 cm.
13-Greco"St Sebastian" (1610-14). Museo del Prado (Madrid, Spain). Oil on canvas. 115x85 cm.
14-Greco "St Sebastian” (c. 1600). Private collection. Oil on canvas.
15-Perugino, Pietro Vannucci detto il (1448-1523) "St Sebastian" (c. 1490-1500). Musιe du Louvre (Paris, France). Dipinto su tavola (176x116 cm).
16-Rubens, Pieter Pauwel (1577-1640) "St Sebastian" (c. 1618). Gemδldegalerie, Staatliche Museen, Berlin (Germany).
17-Tiziano Vecellio (1490-1576) "St Sebastian". Nasjonalgalleriet (Oslo, Norway).
18-Veronese, Paolo Caliari detto il (1528-1588) Martydom of St Sebastian" (1565). Church of St Sebastian (Venice, Italy).
19-van Dyck, Anton (1599-1641) Preparations for the martyrdom of St Sebastian" (c. 1615-1616). Musιe du Louvre (Paris, France).
.
Ταυτόχρονα με τους ζωγράφους, η ιστορία του ενέπνευσε γκέι συγγραφείς όπως ο Τόμας Μαν, ο Τενεσί Γουίλιαμς, ο Ζαν Κοκτώ, ο Όσκαρ Γουάιλντ και ο Μαρσέλ Προυστ.
Ο Oscar Wilde,όταν ήταν εξορία στην Γαλλία πήρε το ψευδώνυμο "Sebastian Melmoth" και περιέγραψε τον Σεβαστιανό σαν "a lovely brown boy with crisp, clustering hair and red lips".
Ο Thomas Mann στον λόγο του όταν αποδέχτηκε το βραβείο Nobel το 1929, είπε πως :Η χάρις του θεού που υποφέρει ,αυτός είναι ο ηρωισμός που συμβολίζεται από τον Άγιο Σεβαστιανό. Η εικόνα μπορεί να είναι τολμηρή, αλλά μπαίνω στον πειρασμό για να απαιτήσω αυτόν τον ηρωισμό για το γερμανικό μυαλό και τη γερμανική τέχνη.»Χαρακτηριστική είναι επίσης η περιγραφή του νεκρού σώματος του Σεβαστιανού από το συγγραφέα Μανουήλ Τασούλα στο ομώνυμο βιβλίο του: "Εκείνο το υπέροχο, το εφηβικό, που εκπέμπει και διαχέει μαρμαρυγές αγιότητας, αλλά και ηδυπάθειας και κρυφού ερωτισμού. Ο Άγιος Σεβαστιανός του Χριστιανισμού, μοιάζει με τον τραυματισμένο Άδωνη της μυθολογίας".Από την Αναγέννηση και μετά, ο άγιος Σεβαστιανός απεικονίζεται ως πρότυπο του νεανικού Απολλώνιου γυμνού (Άδωνις), με εμφανές το ανδρόγυνο στοιχείο.
Το 1911 ανέβηκε για πρώτη φορά στο παρισινό Θέατρο του Chatelet Το μαρτύριο του Αγίου Σεβαστιανού με κείμενο του Ντ’Αννούντσιο, με μουσική επένδυση από τον Ντεμπυσσύ και με πρωταγωνίστρια την όμορφη ρωσίδα χορεύτρια Ίντα Ρουμπινστάιν στον ομώνυμο ρόλο και με «οριεντάλ» ατμόσφαιρα στα σκηνικά και τα κοστούμια .
Ο Σεβαστιανός αντιμετωπίζει τον θάνατο άφοβα. «Πεθαίνω για να ξαναγεννηθώ στην αθανασία» αναφωνεί, ενώ προτρέπει τους τοξοβόλους με το πασίγνωστο, «αυτός που πιο βαθιά με πληγώνει, πιο βαθιά με αγαπά».
Το έργο με μια γυναίκα στην ερμηνεία ενός ανδρικού ρόλου ήταν ένα τολμηρό εκλεκτικό αμάλγαμα ορχηστρικής μουσικής, δραματικής ερμηνείας και χορού.
Στην σύγχρονη εποχή οι καλλιτέχνες χρησιμοποίησαν την απεικόνιση του Σεβαστιανού σε πλήθος πινάκων, σε αρκετούς δε με ξεκάθαρη και σαφή πλέον την ομοφυλόφιλη διάσταση.
20-Schiele, Egon "Self-portrait as St Sebastian" (1915). Historisches Museum des Stadt Wien, Vienna. Encre de chine et couleurs couvrantes, 67x50cm.
21-Haring, Keith (1958-1990)"St Sebastian" (1984). Poster 28x43 cm.
22-Heidelbach, Nikolaus "St Sebastian". Dal libro 'Einige Maenner' (1988).
23-Morandi, Mattia "San buco".
24-Colstee, Peter (1960-) "Illustration 3 (1992). Author's collection. Oil on canvas, 60x100 cm. Made after a text-part from the film 'Mishima' (1985).
25-Courmes, Alfred (1898–1993) "St Sebastian" (1934). Musιe national d'art moderne, Centre Georges Pompidou (Paris, France). Huile sur toile marouflιe sur isorel, 165x59 cm.
26-de Carlo, Tony "El Protector de SIDA". Silverleaf and Acrylic on Canvas, 48" x 60".

27,27a-Tsarouchis, Iannis (1910-1989) "St Sebastian".


28-Kφnig, Ralf (1960-) "Das Martyrium des Hl. Sebastian" (1986). Ralf Kφnig, "Comics, Cartoons, Critzeleien," Janssen Verlag, 1988. Black ink sketch.
.
Το 1976 ο γκέι σκηνοθέτης Ντέρεκ Τζάρμαν γυρίζει την ταινία "Σεβαστιανός" όπου ο πανέμορφος πρωταγωνιστής τιμωρείται από τον ανώτερό του Σεβήρο που τον βιάζει και τον εκτελεί όταν αρνείται τον έρωτά του.
29-Sebastiane poster
.
Από την εικόνα του Σεβαστιανού εμπνεύστηκαν οι REM το βιντεοκλιπ του Losing my Religion.
Εκτός από τον Μισίμα,που φωτογραφήθηκε ως Σεβαστιανός, αρκετοί άλλοι έκαναν το ίδιο ή χρησιμοποίησαν την φωτογραφία σαν μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης ή ακόμα και διαφήμισης.
30-Kupffer, Elisΰr von (1872-1942) "Elisar von Kupffer as St Sebastian". Photo.
31-Pierre et Gilles "Sιbastien de la Mer" (1994). Private collection, Buenos Aires. Painted. Photograph, 109x88 cm. Model Laurent Combes, costume: Tomah.
32-Witkin, Joel-Peter "Queer Saint" (1999). Photo.
33-Anonymous "Image from an advertising campaign for the beer Rodenbach" (2005). Photo.
34-Le Quernec, Alain "Poster for the Comitι National Contre le Tabagisme" (1991).
.
Εντυπωσιακή δε είναι η παρακάτω επεξεργασμένη φωτογραφία, που δεν αναγράφεται η προέλευση της, που παρουσιάζει τον Σεβαστιανό στο βάθος ενώ ταυτόχρονα ένας νέος άνδρας καθώς πνίγεται με σχοινί εκσπερματίζει.
35-kinrod
.
Αυτός ο συνδυασμός πνιγμονής και εκσπερμάτισης βασίζεται στο γεγονός ότι σε θανάτους από απαγχονισμό έχουν παρατηρήσει ότι το πτώμα εμφανίζει εκροή σπέρματος.
Αυτή η παρατήρηση έχει δημιουργήσει από παλιά την ψευδή εντύπωση ότι ο πνιγμός προσφέρει ηδονή. Βάσει λοιπόν αυτής της πίστης μερικοί έφτιαξαν ολόκληρους μηχανισμούς για να προκαλούν στον εαυτό τους αίσθημα πνιγμονής την ώρα που αυνανίζονταν. Στην ιατροδικαστική αναφέρονται περιπτώσεις ατόμων που βρέθηκαν νεκροί με τέτοιους μηχανισμούς που όμως δεν λειτούργησαν σωστά .
Όλοι αυτοί προφανώς παρά το ότι είχαν δύο κεφάλια το επάνω τους δεν λειτούργησε και αυτό σωστά!
Τέλος η εικόνα του Σεβαστιανού, που είναι πασίγνωστη στον Δυτικό κόσμο, έφτασε να χρησιμοποιείται και σε εξώφυλλα δίσκων, γκέι περιοδικών, περιοδικών ευρείας κυκλοφορίας με σημαντικότερο το βραβευμένο εξώφυλλο με τον Μωχάμετ Αλι αν και το τελευταίο εξώφυλλο είναι για μένα και το καλύτερο!
36-Grant, Keith "Momus as Saint Sebastian". Cover for Momus' record 'Circus Maximus' (Cherry Red \ el ACME 2CD, 1986).
37-REFRESH- front cover
38-Lois, George (art director) (1932-) "Muhammad Ali as a martyr" (1968). Retouched photograph (Fischer, Carl), first printed in Esquire magazine, April 1968.
39-Abuse "Cover". Spanish magazine Abuse - N° 4..
UPDATE: Ένα ενδιαφέρον ποίημα, για τον Άγιο Σεβαστιανό, του Ντίνου Χριστιανόπουλου δημοσιεύτηκε πρόσφατα εδώ:
.ΣΤΙΧΟΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΓΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ.
Πεθαίνεις πριν να βαρεθείς τις προσευχές.
Οι στρατιώτες του εκτελεστικού αποσπάσματος
αγαπούν και πλαγιάζουν απαράλλαχτα σαν όλους τους άλλους,
καπνίζουν κι αρέσκονται να βγαίνουν φωτογραφίες
κι ανάβουν ολόιδια κεριά στην Αφροδίτη και την Εστία.
Τίποτε ανάμεσα σ' αυτούς και το στέρνο σου·
μόνο τα βέλη τους που θα σε υψώσουν στον ουρανό
κι αυτή η πίστη σου που τυραννάει τους ανθρώπους.
Γδυμένος το χιτώνα σου το στρατιωτικό,
γυμνός φαντάζεις πιο άγιος.
Αύριο ένα πλήθος άνθρωποι θα ονομαστούν Σεβαστιανοί:
παιδιά που θα παίζουν σε αυλές, νέοι που θα δουλεύουν σε μηχανοστάσια,
πρόεδροι φιλανθρωπικών σωματείων, ταραχοποιοί και λογοτέχνες.
Αύριο τ' όνομά σου θα περνάει από στόμα σε στόμα
κι οι αδελφοί θα σε μνημονεύουν στα μαρτυρολόγια
και θα κυκλοφορούν λιθογραφίες με το μαρτύριό σου.
Ομως εσύ, δεμένος στο δέντρο, βουτηγμένος στα αίματα,
κει στον παράδεισο μη μας ξεχνάς,
εμάς που για την πίστη στριμωχτήκαμε μαζί σου,
κυρίως όμως μην ξεχνάς την επαφή μας
το πρώτο βράδυ μετά το μαστίγωμα,
την πιο αθώα, την πιο τυχαία των σωμάτων μας επαφή,
την ώρα που τα χείλη μας υμνολογούσαν τον Κύριο.
.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ 16-1-2010Ένα ενδιαφέρον σχετικά με τον Σεβαστιανό άρθρο, είναι η κριτική του βιβλίου του Γιάννη Σουλιώτη Ο Άγιος Σεβαστιανός γυμνός σε Ανατολή και Δύση.


ΠΡΟΣΘΗΚΗ 27-7-2015
Και μια πρόσφατη από το  άρθρο 8 μεταγραφές στον ΣΥΡΙΖΑ που τώρα ο Τσίπρας μάλλον μετανιώνει  

Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO Πηγή: www.lifo.gr


36 σχόλια:

  1. Καλησπέρα! Παιρνώ να πω ένα γεια και να σου εκφράσω την ευχαρίστηση που παίρνω με κάθε σου post.. σε παρακολουθώ καιρό και ελπίζω να συνεχίσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αθεόφοβε και εγώ σύμφωνος με το παραπάνω σχόλιο. Από εκείνες τις αναρτήσεις σου από την Καππαδοκία μέχρι σήμερα οι αναρτήσεις σου είναι και απολαυστικές και εκπαιδευτικές.

    Φυσικά την ιστορία του Αγίου δεν την ήξερα...

    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χειμωνόβροχο-
    NdN-
    Εξ αιτίας σχολίων σαν και τα δικά σας, αποκτώ την όρεξη και την διάθεση να βρίσκω θέματα που θέλουν γερό ψάξιμο αλλά τελικά με αποζημιώνουν γιατί όσο τα μελετώ τόσο και πιο πολύ μου κινούν το ενδιαφέρον.
    Πάντως ενώ είναι πολλοί αυτοί που τα διαβάζουν λίγοι συγκριτικά είναι αυτοί,όπως εσείς, που αποφασίζουν να γράψουν ένα σχόλιο θετικό ή αρνητικό ώστε να διαπιστώσει κανείς αν αυτό που έγραψε έχει γενικότερο ενδιαφέρον .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παραπονιάρηηηηης που μας προέκυψε παναγίτσα μουυυυυυ.
    Η αλήθεια είναι πως δεν το ήξερα πως ο άγιος Σεβαστιανός είναι ο άγιος των ομοφυλοφίλων.
    Και εκτός απ τον Μίσιμα που έχει και καμμιά τριχούλα, όλοι οι άλλοι οι αγιόπαιδες, μέσα στη χαλάουα ολοσούμπιτοι.
    Το κατατοπιστικότατο πόνημα γιά τον άγιο, με έκανε σοφότερη βεβαίως,αλλά μου έθεσε και το ερώτημα:
    Με ποιά κριτήρια διαλέγουμε πολιούχους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το σημαντικό εκτός από τον ίδιο το ενδιαφέρον του περιεχομένου των posts, είναι και το ιδιαίτερο ύφος σου που το βρίσκω χαριτωμένο και έξυπνο..:) περιμένουμε και συνέχεια λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. demetrat-
    Παράπονο δεν έχω κανένα γιατί ότι γράφω το γράφω γιατί πρώτα ευχαριστεί εμένα.
    Περιέργεια έχω απλώς να ξέρω αν ευχαριστεί και μερικούς άλλους από όσους το διαβάζουν.
    Πάντως τώρα που το έιπες πρόσεξα ότι και από το Μεσαίωνα τον άγιο άτριχο τον έχουν ζωγραφίσει όλοι οι μεγάλοι ζωγράφοι.
    Όσο για το πως επιλέγουμε τους πολιούχους σε πληροφορώ ότι συνήθως πρέπει να έχει κάνει ο άγιος κάτι σχετικό με αυτόν που τον έχει πολιούχο ή προστάτη.
    Πχ. όπως είχα γράψει στο παρελθόν η πυροσβεστική έχει σαν προστάτες τους πυρίμαχους 3 παίδες εν καμίνω,ή η αστυνομία τον Άγιο Αρτέμιο.
    Βέβαια αυτός είναι και προστάτης των όρχεων αν και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και σαν σπασαρχίδης!
    Γιατί;
    Γράφει το συναξάρι του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου:

    "Εκείτετο λοιπόν ο ασθενής εις το μέσον του ναού επάνω εις στρώμα, και ολίγον υπνώσας, βλέπει τον άγιο Αρτέμιον εις τον ύπνο του λέγοντα αυτώ, δείξον μου το πάθος σου, ο δε έδειξε τον τόπον, όπου είχε το πάθος. Τότε ο άγιος κύψας και πιάσας επιτήδεια με τας δύο του χείρας το σπάσιμον των διδύμων του, έσφιγξεν αυτά όσον εδύνατο, ο δε ασθενής πονήσας μεγάλως και φωνάξας το, ουαί μου, εξύπνησε και εύρε τον εαυτόν του υγιή δοξάζων τον Θεόν και τον άγιον".


    χειμονόβροχο-
    Μη φοβάσαι θα συνεχίσω απτόητος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πω πω τι μαθαίνει κανείς!!!
    Φοβερή ανάρτηση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Fantastic posting!!!Great, great and great! Congratulations!!!
    Have a nice week.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχολιάζω κάτω από τον David Santos... Γουάου!
    Είχα ακούσει ότι ο Άγιος Σεβαστιανός είναι ο προστάτης των ομοφυλοφύλων, αλλά δεν το είχα επιβεβαιώσει.
    (θυμηθείτε και το Somebody Called Me Sebastian, του Steve Harley που ερμήνευσε στα ελληνικά και ο Β.Παπακωνσταντίνου).
    Θενκς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Marianonice-
    Είδες τι επιμόρφωση προσφέρει το μπλογκ μου; :))

    David Santos-
    Thanks!

    Antidrasi+sex-
    Ευχαριστώ πολύ που μου θύμησες το Somebody called me Sebastian.
    Δεν είχα θυμηθεί καθόλου ένα από τα ωραιότερα τραγούδια που έχουν γραφτεί.
    Ειδικά δε αυτό ευτύχησε και στην Ελληνική του εκτέλεση με τον Παπακωσταντίνου.
    Έψαξα και βρήκα και τις δύο εκτελέσεις στο You Tube και μαζί και τους στίχους.

    Steve Harley & Cockney Rebel - Sebastian

    http://www.youtube.com/watch?v=_OIFk2dQcno

    Radiate simply, the candle is burning
    So low for me
    Generate me limply, can't seem to place
    Your name, cheri.
    To rearrange all these thoughts
    In a moment is suicide
    Come to a strange place, we'll talk over
    Old times we never spied.

    Somebody called me Sebastian
    Somebody called me Sebastian
    Work out a rhyme, toss me the time,
    Lay me, you're mine
    And we all know, oh yeah!

    You're not gonna run, babe,
    We only just begun, babe, to compromise
    Slagged in a Bowery saloon,
    Love's a story we'll serialise.
    Pale angel face; green eye-shadow,
    The glitter is out of sight
    No courtesan could begin to decipher
    Your beam of light.

    Somebody called me Sebastian
    Somebody called me Sebastian
    Dance on my heart, laugh,
    Swoop and dart,
    La-di-di-da, oh yeah!

    ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ
    http://www.youtube.com/watch?v=jvcI_Giwy8I

    ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ
    'Αλμπουμ: ΦΟΒΑΜΑΙ - 1982
    Στίχοι: Σάκης Μπουλάς
    Μουσική: Steve Harley

    Σαν ιδέα είναι τόσο απλή,
    το κερί καίγεται τόσο μόνο.
    Με ξαναγεννάει άψυχο
    σε μέρος σκοτεινό και ύποπτο.
    Από την άλλη όμως,
    αυτές οι σκέψεις
    φαντάζουν τόσο φωτεινές.
    Έλα σ' αυτό το παράξενο μέρος,
    σου φυλάω μια θλίψη θανάτου.

    Κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν,
    κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν,
    να η γραμμή, μπες στη σειρά,
    σε λίγο πεθαίνεις,όχι, όχι, ναι.
    Τα πρόστυχα μάτια σου
    πακετάρουν ψυχρά,
    τα χείλη σου δε βγάζουν ήχο.
    Κι όμως παρά το λούκι της φυλακής
    σε παίρνει για ένα γύρο.
    Μου τη βιδώνει η επιμονή σου
    να υποφέρεις τόσο όσο ποτέ
    δε θα καταλάβεις.
    οδήγησέ με μακριά,
    έλα μέσα μου,
    δες το μυαλό μου τρελαίνεται.

    Κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν,
    κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν,
    κάνε με δικό μου, αγάπησέ με
    με αγάπη τυφλή.
    όχι, όχι, ναι.

    Δε θά 'σαι μόνη σου πια
    τώρα μαζί σου κι εγώ
    χωρίς φόβο βυθίζομαι.
    Καθισμένη σ' ένα μπαρ
    αγαπούλα μου,
    μοιράζεσαι την αγάπη σου.
    Αγγελικό μου προσωπάκι,
    είσαι μια σκιά
    κι η λάμψη είναι αόρατη.
    Κανένας δε σ' έκανε ν' αποφασίσεις
    αν θα παραμείνεις τυφλή.

    Κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν,
    κάποιος με φώναξε Σεμπάστιαν.
    Κατάρα, κατάρα σ' αυτό το ταξίδι
    που φέρνει αγάπη.
    Όχι, όχι, ναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλα υπαρχει ΑΓΙΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΜΟΦΥΛΥΦΥΛΟΥΣ΄΄΄΄΄.... ΠΟΣΟ ΠΙΣΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΘΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟς ΑΠΟ ............ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. opos kai na exi opos kai na to kanoume oti kanoume, kalo ine na imaste emis kai oxi auto pou mas kirieui to pathos gia kati ala na skeutomaste kai ton alon giati tote ine oli i euxaristisi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. prodose mono ton eauto sou kai oxi ton allon. skotose ton eauto sou kai oxi ton alon kane kati pou na kanis kako ston eauto sou oxi ston alon. oli exoun ena dikeoma kalis metazirisis kai oxi prostixias enoxli ponai.etsi kai o as. sebastianos ekane oti ithele autos ala tou kanane kako giati pisteuan oti pligone tous alous.OXI den ithelan na doun tin orea pleura oli tous ithelan na kanoun mono kako sto oreo tou alou.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ο σεβαστιανος ως άγιος των ομοφυλοφιλων βγαινει φυσικα πρωτος στα αποτελεσματα των μηχανων αναζητησης, ομως πες μου, εσυ, με ποια ακριβος ιδιοτητα τον ανακηρυξες αγιο των ομοφυλοφιλων? στα ξενα αρθρα υπαρχει τουλαχιστον μια αξιοπρεπεια που εδω βεβαια δεν υπαρχει, γενικα η ελλαδα ειναι πολυ μπροστα σαν χωρα.

    Απο το ψαξιμο που εκανες καταλαβες και μονος σου οτι δεν υπαρχουν στοιχεια για τις προτιμησεις του, μονο καποιοι πινακες της αναγεννησης. αυτο εχει να κανει με τους ζωγραφους και οχι με τον αγιο, που εζησε 1500 χρονια πριν γινουν οι πινακες. πρεπει να καταλαβεις οτι υπαρχουν ανθρωποι που γιορταζουν την ημερα του άγιου σεβαστιανου την ονοματικη τους εορτη και δεν ειναι ομοφυλοφιλοι.

    Οπως εσεις οι ομοφυλοφιλοι απαιτειτε να ειστε σεβαστοι απο την κοινωνια οπως ειστε, ετσι πρεπει να σεβεστε και τους μη ομοφυλοφιλους οπως ειναι. καταλαβαινω οτι χρειαζεστε εναν ιδικο αγιο για να ακουει τις προσεχες ‘’που δεν οκνουν οι υπολοιποι’’ δεν μπορεις ομως να τον ανακηρυξεις ομοφυλοφιλο με το ετσι θελω, καταλαβε και εσυ οτι οι σεβαστανοι δεν διαλεξαν οι ιδιοι το ονομα τους, τους το εδωσαν με αγαθες προθεσεις. και δευτερον και κυριοτερο, ο άγιος στην πραγματικοτητα δεν εχει καμια σχεση με ομοφυλοφιλια.

    Δεν μου αρεσει να βλεπω την επικεφαλιδα του αρθρου σου πρωτη οταν γραφω αυτο το ονομα στην μηχανη αναζητησης, σε παρακαλω να την αλλαξεις λαμβανοντας υποψιν σου και τους σεβαστιανους που δεν ειναι ομοφυλοφιλοι. ειμαι σιγουρος οτι κανενας απο τους παραπανω οπως και ο συντακτης του αρθρου δεν ονομαζεται σεβαστιανος, σε ευχαριστω εκ των προτερων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς όταν κανείς δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να το διορθώσω.
      Είμαι όμως περίεργος από όσα έγραψα από που διαπίστωσες :
      α-Ότι θεωρώ πως ο Σεβαστιανός ήταν ομοφυλόφιλος !
      β-Ότι και εγώ είμαι ομοφυλόφιλος !! Όποιος δηλαδή γράφει ένα θέμα που άπτεται της ομοφυλοφιλίας είναι και ομοφυλόφιλος!!
      Επίσης είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι αν αλλάξω εγώ την επικεφαλίδα του άρθρου θα πάψουν αυτομάτως οι ομοφυλόφιλοι να θεωρούν τον Σεβαστιανό άγιο τους;
      Τέλος αν σε λένε Σεβαστιανό τι πρόβλημα έχεις με αυτό το όνομα;
      Φοβάσαι μήπως σε θεωρήσουν ομοφυλόφιλο;
      Σύμφωνα με αυτή την λογική όσους τους βάφτισαν Ονούφριους είναι υπόπτου φύλου γιατί η παράδοση λέει πως ήταν γυναίκα και μάλιστα πόρνη που όταν πήγε να μονάσει την βασάνιζαν οι πρώην πελάτες της και εκείνη ζήτησε από τον Θεό να την βοηθήσει κάνοντάς την άσκημη. Ο Θεός άκουσε την παράκλησή της και την μετέτρεψε σε ερμαφρόδιτη, κράτησε τα στήθη της, όμως μεγάλωσε η τριχοφυΐα της ώστε να μην την ενοχλούν πια.

      Διαγραφή
  15. Σε παρακαλεσα να στρογγυλεψεις την επικεφαλιδα γιατι πρωτα απ ολα δεν στεκει, δεν ειναι ετσι, δεν με αφορα αν οι ομοφυλοφιλοι τον θεωρουν αγιο τους, τους αγιους και τις ιδιοτητες τους τις οριζει η εκκλησια, οχι οτι μας κατεβαινει

    Εφοσον δεν εισαι ουτε ομοφυλοφιλος ουτε Σεβαστιανος, τοτε εκ του ασφαλους προσβαλεις τους ελαχιστους Σεβαστιανους που υπαρχουν στη χωρα φιλε. Συμφωνεις οτι οι ελευθεριες μας φτανουν μεχρι εκει που πατανε τις ελευθεριες του διπλανου μας? εχεις δικαιωμα να γραφεις οτι θες για οποιον θες, εφοσον αυτα που γραφεις δεν προσβαλουν αδικα καποιον αλλο ανθρωπο.

    Απο οτι λες, οσα γραφεις δεν σε αφορουν αμεσα, και την ιδια στιγμη προσβαλουν εμενα και σιγουρα αλλους που δεν το βρηκαν ακομα, δεν νομιζεις οτι εχεις καποια ευθυνη να φροντισεις για αυτο που με προσβαλει?

    Φαντασου να ελεγες στα ελληνικα κατι αναλογο για τον αγιο Νικολαο ή για τον αγιο Γεωργιο, θα στο κατεβαζαν το blog, στην προκυμενη περιπτωση περαν απο εμενα και μερικους καθολικους απο την συρο, δεν θα βρεις αλλους Σεβαστιανους, ελπιζω οτι θα καταλαβεις και δεν θα χρειαστει να υποστουμε την επικεφαλιδα του αρθρου σου. λογο μικρης κινησης που εχει η λεξη, με καθε αναζήτηση βγαινει μαζι με ημερομηνιες εορτων, λογαριασμους facebook κτλ, ετσι το βρηκα, σκεψου το.

    Οπως σου ειπα στο blog σου γραφεις οτι θελεις, δεν σου κανω υποδειξεις, σε παρακαλεσα, και ειναι δικαιο το αιτημα μου, σε ευχαριστω και παλι εκ των προτερων.

    (για να γινω ποιο συγκεκριμενος, σου ζητω η επικεφαλιδα του αρθρου να μην περιεχει λεξεις που παραπεμπουν σε ομοφυλοφιλια και λοιπα υπονοουμενα, να μην προσβαλει τον αγιο συμφωνα με την κοινη λογικη, με κανεναν τροπο, φερειπειν: ‘’Αγιος Σεβαστιανος – Θιμα Της Αναγενισης’’ ) ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλτατε Σεβαστιανέ
      Νομίζω πως ο οποιοσδήποτε εγγράμματος άνθρωπος διαβάζοντας το κείμενο μου μπορεί να καταλάβει πως:
      1-ΠΟΥΘΕΝΑ δεν γράφω πως ο Σεβαστιανός ήταν ομοφυλόφιλος.
      2-Όταν γράφεις:
      εχεις δικαιωμα να γραφεις οτι θες για οποιον θες, εφοσον αυτα που γραφεις δεν προσβαλουν αδικα καποιον αλλο ανθρωπο.
      θα πρέπει να εξηγείς με ποιο τρόπο σε προσέβαλα επειδή σε λένε Σεβαστιανό.
      Από πότε το όνομα του αγίου που έχουν βαφτίσει κάποιον συσχετίζεται με το άτομο;
      Σου ανέφερα το παράδειγμα του Ονούφριου αλλά επειδή μπορείς να μου πεις πως και αυτό δεν είναι σύνηθες όνομα να σου αναφέρω τον Άγιο Κωνσταντίνο και τα εγκλήματα που διέπραξε όχι μόνο σκοτώνοντας την γυναίκα και τον γιο του αλλά και άτομα από όλο το οικογενειακό του περιβάλλον.
      Σύμφωνα με την άποψη σου όλοι οι Κωνσταντίνοι θα πρέπει να ζητήσουν από όλα τα sites που γράφουν για τα εγκλήματα του να μην τα αναφέρουν!
      Αν θέλεις δε να δεις να τα σούρουν και στον Άγιο Νικόλαο διάβασε αυτό
      Όσο για το γεγονός πως το κείμενο μου βρίσκεται ψηλά στην αναζήτηση του Google αυτό οφείλεται στο ότι έχει δεχτεί κοντά στις 1100 επισκέψεις.
      Τέλος για να καταλάβεις πως ότι γράφω δεν είναι προσωπικές μου απόψεις για το θέμα, αλλά αποτελούν διεθνώς εδραιωμένες απόψεις, οπότε από αυτές προέκυψε και ο τίτλος της ανάρτησης μου, σε παραπέμπω στην Wiki όπου μπορείς να διαβάσεις εδώ :
      He is also commonly referred to as a homosexual icon, which remains an on-going controversial tie between the gay community and the Roman Catholic Church.
      και εδώ :
      Plausibly the earliest gay icon was Saint Sebastian
      Η επιμονή σου στο θέμα δείχνει πως δεν είσαι ομοφυλόφιλος αλλά όμως δημιουργεί σε μερικούς την εντύπωση ότι δεν αισθάνεσαι μεγάλη σιγουριά για τον ανδρισμό σου για να σε απασχολεί η άνευ νοήματος και ουσίας σύνδεση του ονόματος με την ομοφυλοφιλία.
      Αν δε είσαι θρησκευόμενος τότε θα πρέπει να είσαι περήφανος για το όνομα σου γιατί τουλάχιστον ο Σεβαστιανός είναι από τους πιο αθώους αγίους σε σύγκριση με αρκετούς άλλους που ευθύνονται για εγκληματικές ενέργειες.
      Άσε δε που όλη η χριστιανική διδασκαλία λέει ότι ο Χριστός ήρθε και είπε :αμαρτωλούς σώσαι, ων πρώτος ειμι εγώ» (Α' Τιμ. α' 15)οπότε αν οι ομοφυλόφιλοι είναι αμαρτωλοί,κατά την εκκλησία,δεν θα ήταν απαράδεκτο να μην τους θέλει σαν πιστούς ένας άγιος;

      Διαγραφή
  16. Δεν διατυμπανιζω τον ανδρισμο μου στο διαδικτυο τωρα φιλε, μπορει να ειχε ενδιαφερων να συζητησω μαζι σου για κατι αλλο, αλλα εδω μου ειναι δυσαρεστο να γραφω, πιστεψε με. δεν ειναι θεμα ανδρισμου και ανασφαλειας, ειναι θεμα προσβολης και εντυπωσεων που δημιουργουνται. ειδες πουθενα να αποκαλουν τον αγιο κωνσταντινο αγιο των δολοφονων? θα ηταν γελοιο, ουτε θα πουλουσε, δεν μπορεις να εξισωσεις το ‘’αγιος των ομοφυλοφιλων’’ που εγραψες, με κανενα απο τα παραδειγματα σου

    ‘’Από πότε το όνομα του αγίου που έχουν βαφτίσει κάποιον συσχετίζεται με το άτομο;’’

    καλα σοβαρα μιλας? τα ονοματα δινονται στα παιδια προς τιμην καποιου αγιου, φιλοσοφου, στρατιωτικου, σαν να υπαινισσονται οτι τα χαρακτηριστικα του ιστορικου-μυθικου προσωπου για το παιδι αυτο. δεν σημαινει οτι το παιδι που βαφτιστηκε αριστειδης θα εχει οτιδηποτε κοινο με τον φιλοσοφο εξαιτιας του ονοματος του, ειναι απλως μια χαζοπεποιθηση των γονιων του. στην δικη μου περιπτωση οι γονεις μου δεν ειχαν την πεποιθηση οτι θα γινω ομοφυλοφιλος και μου εδωσαν το ονομα του κατα την γνωμη σου άγιου των ομοφυλοφιλων ΓΙΑΥΤΟ ΣΟΥ ΕΞΗΓΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΙΔΑ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΑΡΘΡΟ ΔΕΝ ΤΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΛΙΓΟΙ ΤΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ, ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΟ ΛΙΓΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.
    Είναι σαν να σε βρίζω και να σε εξευτελίζω με τεράστια γράμματα και από κάτω με μικρά να εξηγώ ότι δεν είναι έτσι και πράσινα άλογα.

    ‘’οπότε αν οι ομοφυλόφιλοι είναι αμαρτωλοί,κατά την εκκλησία,δεν θα ήταν απαράδεκτο να μην τους θέλει σαν πιστούς ένας άγιος;’’

    ο αγιος δεν ξερουμε τι θελει, πεθανε πριν χιλιαδες χρονια, ολοι οι ανθρωποι ειναι αμαρτωλοι, ομως η εκκλησια δεν μπορει να ορισει κατι που θεωρει αμαρτια σαν ιδιοτητα ενος αγιου, λογικο. και δεν υπαρχει διενεξη μεταξυ εκκλησιας και ομοφυλοφιλων, καποιοι απλα τον ανακηρυξαν, οπως εκανες και εσυ εδω. για εμενα καλως ο καθενας κανει οτι θελει στο κρεβατι του, την εκκλησια και τους αγιους τι τους ανακατευουμε? με αυτη την λογικη, γιατι να μην υπαρχει ενας άγιος για την μοιχεια και την παιδεραστια,? άλλο αγιος των ναυτικων, αλλο αγιος των αδερφων, για την εκκλησια το ενα ειναι επαγγελμα το αλλο αμαρτια, τι να κανουμε τωρα.

    ακομα θελω να πιστευω οτι σε επεισα, και θα κανεις αυτο που σε παρακαλεσα, σε ευχαριστω αλλη μια φορα εκ των προτερων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τα ονοματα δινονται στα παιδια προς τιμην καποιου αγιου, φιλοσοφου, στρατιωτικου,
      Αυτό γίνεται σε λίγες περιπτώσεις .Στην πλειονότητα οι γονείς βαφτίζουν το παιδί τους με το όνομα κάποιου από τους παππούδες ή τις γιαγιάδες.

      ο αγιος δεν ξερουμε τι θελει,
      Προφανώς και δεν ξέρουμε τι θέλει!
      Οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ποιός άγιος πιστεύουν πως θα τους βοηθήσει ως πρεσβευτής τους στον θεό.
      Έτσι ο Άγιος Νικόλαος είναι ο άγιος των ναυτικών, η Αγία Βαρβάρα η αγία του πυροβολικού, ο Άγιος Χριστόφορος o άγιος των οδηγών, ο Άγιος Βαλεντίνος ο άγιος των ερωτευμένων, οι Άγιοι Ανάργυροι των ιατρών κτλ.
      Δεν ξέρω λοιπόν καμία πχ Βαρβάρα να έχει διαμαρτυρηθεί γιατί λέγοντας πως η Αγία Βαρβάρα είναι η αγία του πυροβολικού, που διαθέτει ως γνωστόν πλήθος από βλήματα, ότι μπορεί να την θεωρούν και αυτή βλήμα ή πως είναι πυροβολημένη !
      Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, και όπως επεξηγώ τους λόγους στο κείμενο, οι ομοφυλόφιλοι ΔΙΑΛΕΞΑΝ και θεωρούν τον Άγιο Σεβαστιανό τον Άγιο που είναι ποιό κοντά σε αυτούς, όχι βέβαια γιατί ήταν ομοφυλόφιλος, γιατί τότε δεν θα ήταν άγιος.
      Εδώ ο Άγιος Αρτέμιος εκτός από άγιος των αστυνομικών, έχει θεωρηθεί ως προστάτης των όρχεων και θεραπευτής της υδροκήλης !
      Διάβασε σχετικά εδώ
      Για να κλείσω λοιπόν αυτή την συζήτηση σου λέω πως το όνομα σου είναι πολύ ωραίο, κανένας δεν συσχετίζει τα άτομα με τους αγίους το όνομα των οποίων φέρουν, και κάτσε να απολαύσεις το πανέμορφο τραγούδι Sebastian και στις δύο εκτελέσεις του τόσο με τους Steve Harley & Cockney Rebel όσο και με τον Β. Παπακωνσταντίνου

      Διαγραφή
  17. για να κλεισω και εγω την συζητηση σου λεω οτι δεν περιμενα να σε πισω, εφοσον τα επιχειρηματα σου ειναι επιπεδου ανηλικου, και προδιδουν την νοημοσυνη σου και την μορφωση σου.

    παντως καταλαβαινεις την προσβολη, ομοφυλοφιλος ή μη, αλλα δεν θελεις να διορθωσεις το καραγκιοζλικι που εχεις γραψει, ειπαμε, ελευθερια λογου και δημοκρατια, τι να κανουμε.

    να εισαι καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. πιστευω επισης οτι πρεπει να αλλαξει ή να καταργηθεί αυτος ο τίτλος γιατι οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα. Βάζοντας καποιος να διαβάσει για τον Αγιο, βγαίνει το συγκεκριμενο αρθρο που παραπληροφορεί απο την επικεφαλίδα του και δημιουργεί λάθος εντυπώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όποιος διαβάζει το άρθρο μπορεί να καταλάβει γιατί οι ομοφυλόφιλοι τον θεωρούν ως άγιο τους.
      Θα θεωρούσες ότι δημιουργεί λάθος εντυπώσεις πχ ένα άλλο άρθρο που θα έλεγε Άγιος Νικόλαος, ο Άγιος των Ναυτικών;

      Διαγραφή
  19. Θα τεκμηριώσω αμεσως τι εννοώ . Πρωτο και βασικο δεν εχω κανενα προβλημα με τους ομοφυλόφιλους (εχω και φιλους ) και επισης δεν με λενε Σεβαστιανο. Εχω ένα κοριτσακι που παει στην Πεμπτη δημοτικου και τους βαζουν κατά καιρους στα θρησκευτικά να βρουν από το ιντερνετ για τους Αγιους πληροφορίες. Καποια στιγμή που της εβαλαν εργασια για τον συγκεκριμενο Αγιο, ανοιξε το ιντερνετ και μολις εβαλε το ονομα βγήκε η επικεφαλίδα σας ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ-Ο ΑΓΙΟΣ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ. Εκεινη τη στιγμη που το ειδε, ημουν φυσικα και εγω μαζί της στο ιντερνετ – ποτε δεν την αφηνω μονη της – με ρωτησε γιατι λενε ετσι τον συγκεκριμένο Αγιο! Επρεπε λοιπον να της εξηγήσω κατι το οποιο ΔΕΝ ισχυει για τον Αγιο Σεβαστιανο και να κανουμε ολοκληρη συζητηση γιατι καποιοι ζωγραφοι θεωρησαν τον συγκεκριμενο Αγιο , ως Αγιο των ομοφυλοφιλων – ακομα και αν δεν ηταν.

    Μονο και μονο λοιπον επειδη, το βγαζει στο ψαξιμο πρωτο πρωτο και παραπληροφορεί ατομα μικροτερης ηλικιας – ένα παιδι μπορει να μην καθοταν να διαβασει ολο αυτό το αρθρο ή να μην το καταλάβαινε και ολας, θα προτεινα να αλλαξετε τον τιτλο ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ – ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ. Αν δεν ημουν μαζι της στο ιντερνετ θα ειχε σχηματισει σε αυτή την ηλικια λαθος εντυπωση. Σωστα ?

    Αυτό ειχα να πω για την συγκεκριμένη επικεφαλίδα, σαν άρθρο όλα οσα λεει είναι πολύ ενδιαφερον. Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δηλαδή ένα παιδί που θα έψαχνε στο ίντερνετ για τον Σεβαστιανό, ακόμα και με την αυστηρή επίβλεψη σου, και έβλεπε τον παραπλανητικό τίτλο ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ – ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ δεν θα το άνοιγε να δει πως τον έχουν ζωγραφίσει οι διάφοροι ζωγράφοι;
      Είναι αφέλεια να πιστεύεις ότι ένα σημερινό παιδί δεν ξέρει τι είναι οι ομοφυλόφιλοι.
      Ακόμα και να μην έχει δει στις ειδήσεις όλο τον θόρυβο που έγινε με την επιστολή του Νικολόπουλου στον ομοφυλόφιλο πρωθυπουργό του Λουξεμβούργου σίγουρα θα έχει δει το ομοφυλόφιλο παντρεμένο ζευγάρι, που έχει μάλιστα υιοθετήσει και παιδί, στην τηλεοπτική σειρά Μοντέρνα Οικογένεια.
      Τουλάχιστον δε σε αυτήν την σειρά εμφανίζονται αξιοπρεπείς και όχι κραγμένοι όπως σε πλήθος παλιές ελληνικές ταινίες που παίζονται συνέχεια στην τηλεόραση.
      Ακόμα και αν του έχεις απαγορεύσει την τηλεόραση σίγουρα θα έχει μάθει για τους ομοφυλόφιλους από τα άλλα παιδιά στο σχολείο.
      Άρα λοιπόν διαβάζοντας το κείμενο μου το παιδί θα καταλάβαινε ότι ο Σεβαστιανός δεν ήταν ομοφυλόφιλος αλλά επίσης θα καταλάβαινε και γιατί έχει μπει αυτός ο τίτλος στο κείμενο.
      Έκανες δε πολύ καλά που παρακολουθείς το παιδί στο ιντερνετ γιατί μπορεί να βρεθεί σε πολύ χυδαία sites, όσο δε για τον ανίδεο δάσκαλο που τα έβαλε να ψάχνουν για "αγίους" μπορείς να του εξηγήσεις ότι στο ιντερνετ τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν και πολλές αλήθειες για σωρεία εγκλημάτων που έχουν διαπράξει πολλοί από αυτούς.
      Τέλος χαίρομαι που αυτό το άρθρο έρχεται, όχι βέβαια πρώτο, αλλά ψηλά στις μηχανές ψαξίματος και αυτό είναι αποτέλεσμα στο ότι το έχουν διαβάσει πάνω από 8000 άτομα μέχρι στιγμής.

      Διαγραφή
  20. Σχετικα με την παραπανω εξηγηση σου πιστεύω οτι μαλλον καπου το εχασες το ζήτημα της συζήτησης! Μου κανεις αναλυση για τους ομοφυλόφιλους και πού τα παιδιά μπορούν να δουν ή να ακουσουν για αυτους κατι το οποιο ΔΕΝ μας ενδιαφέρει καθόλου εμας σαν οικογένεια γιατι ΔΕΝ εχουμε κατι να κρύψουμε απο τα παιδιά για τους ομοφυλόφιλους. Τους σεβέμαστε απολυτα!
    Oποτε σχετικα με αυτά που ανέλυσα παραπανω, το θεμα δεν ειναι αν το παιδί θα καταλάβει ο ενας ή ο αλλος αν ειναι ομοφυλόφιλος ή οχι. Το θέμα ειναι οτι πρεπει να διαβάσει και να παει βαθιά μέσα στο κείμενο για να δει οτι ο συγκεκριμένος Αγιος ΔΕΝ ηταν ομοφυλόφιλος, ενω κατα τη γνώμη μου θα πρεπει να αναφέρεται διαφορετικα ο τιτλος ( και οχι να αλλαξει κατι στο αρθρο). Σου εχει κανει την συγκεκριμένη αναλυση και άλλος αναγνωστης πιο πανω , αλλα ελεγα ότι θα καταλαβεις αν σου αναφερω τη σύγχυση που προκαλει σε ένα παιδι ο τιτλος σου. Και αν το παιδι διαβασει το αρθρο σου και για καποιο λογο ΔΕΝ το καταλαβει ? δεν υπαρχει αυτή η περιπτωση? Γιατι να εχει στο μυαλο του ότι ο συγκεκριμένος Αγιος ήταν ομοφυλόφιλος ενώ δεν ηταν ?
    Συνεχίζω να πιστευω λοιπον οτι οχι δεν καταλαβαινεις τι εννοω, αλλα οτι κανεις οτι δεν καταλαβαινεις γιατι εισαι απολυτος στην γνωμη σου. Επισης, το θεμα μας δεν ειναι καν αν ο δασκαλος ειναι ανιδεος, και τί εγκληματα εχουν διαπράξει στο παρελθον οι Αγιοι! Καλα εκαναν και διεπραξαν. Γιατι το αναφέρεις συνεχεια αυτό?
    Επισης, φυσικα το αρθρο ερχεται πρωτο αφου για να τραβήξεις την προσοχή βάζεις εναν τιτλο που δεν ισχυει καν! εγω απο την πλευρα μου αυτο που θα κανω διοτι κανεις οτι δεν καταλαβαινεις κατι τοσο σημαντικο και ευαίσθητο οπως τα ειναι το παιδικο μυαλο και η παιδική ψυχή, είναι να μην επισκεπτω προσωπικα ξανα την σελίδα σου, και να ενημερώσω φιλικο και οικογενειακο κυκλο να κανει το ιδιο. Καλη συνεχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Έχουν απόλυτο δίκιο οι παραπάνω αναγνώστες. Ο τίτλος σου είναι λάθος ή μάλλον επίτηδες επιλεγμένος για να προκαλέσεις εντυπώσεις και να διαβάσουν το blog σου. Άλλωστε εσύ ο ίδιος είπες παραπάνω για τα 8000 άτομα που το είχαν διαβάσει μέχρι τον Οκτώβριο του 2014... Επομένως, σου αρέσει να γίνεται ντόρος με τον προκλητικό και ανυπόστατο τίτλο σου, για να έρχεται ψηλά το άρθρο σου στις μηχανές αναζήτησης. Η επιλογή του τίτλου σε ένα άρθρο είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και θα έπρεπε να έχεις ειδικές γνώσεις αρθρογραφίας, αν θέλεις να θεωρείται και σοβαρό το άρθρο σου. Το ότι οι ομοφυλόφιλοι αυθαίρετα επέλεξαν τον άγιο Σεβαστιανό ως προστάτης τους, γιατί κάποιοι ομοφυλόφιλοι στην πλειοψηφία τους ζωγράφοι και καλλιτέχνες προσέδωσαν μια θηλυπρέπεια ή ηδυπάθεια ή ωραιοπάθεια στον άγιο αυτόν, δεν σημαίνει ότι ο άγιος αυτός είναι επισήμως ο προστάτης των ομοφυλοφίλων. Άρα αναπαράγεις μια λανθασμένη εντύπωση και προσβάλλεις με τον τίτλο σου τον ίδιο τον άγιο πρωτίστως. Γράφεις για άλλους αγίους πχ. τον Ονούφριο ή τον Αρτέμιο (κάθε άγιος είναι προστάτης ενός ανθρώπινου οργάνου, πχ. η αγία Παρασκευή των ματιών, δεν καταλαβαίνω γιατί οι όρχεις σου φαίνονται περίεργο σημείο του σώματος... δε σε κόβω για τόσο σεμνότυφο...), βασιζόμενος σε αβέβαιες πηγές που κυκλοφορούν χύμα από δω και από κει χωρίς τεκμηρίωση ή επιλέγεις να αναφερθείς σε αγίους, όπως τον Κωνσταντίνο, που διέπραξαν όντως εγκλήματα, για να δικαιολογήσεις την απρέπεια και τον εγωισμό σου και να υπεκφύγεις σε ό,τι σου αναφέρουν. Γιατί δεν γράφεις λοιπόν άρθρο με τίτλο "Κωνσταντίνος ο άγιος των δολοφόνων"...; Ή "Ονούφριος, ο άγιος των τραβεστί";! Φοβάσαι μήπως; Όχι τίποτα άλλο... υπογράφεις και ως "αθεόφοβος"...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σαφές ότι δεν μπορείς ή μάλλον δεν θέλεις να καταλάβεις ότι ΔΕΝ ΚΑΘΟΡΙΣΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
      Έτσι λοιπόν δεν αποφάσισε πχ ο Άγιος Νικόλαος ότι θα είναι ο προστάτης των ναυτικών αλλά οι ναυτικοί, ή ότι η Αγία Βαρβάρα αποφάσισε μια μέρα ότι θα είναι προστάτισσα του πυροβολικού και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχε πυροβολικό!
      Επειδή όμως είσαι ομοφοβικός σε ενοχλεί που οι ομοφυλόφιλοι τον επέλεξαν για άγιο ενώ αντίστοιχα η πρόσφατος χαρακτηρισμός του Αγίου Υακίνθου ως αγίου των ερωτευμένων για να κατατροπώσουμε τον Αγιο Βαλεντίνο που δεν είναι ορθόδοξος άγιος, δεν ενόχλησε κανένα χριστιανοταλιμπάν.
      Επειδή δε είμαι εγωιστής και απρεπής, όπως με χριστιανική αγάπη με χαρακτηρίζεις, σε διαβεβαιώ ότι δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να γράψω ένα ποστ με τίτλο "Κωνσταντίνος ο άγιος των δολοφόνων".
      Μόνο που αυτός ο τίτλος θα ήταν ανακριβής, γιατί δεν έχω πουθενά διαβάσει ότι οι δολοφόνοι τον έχουν επιλέξει για άγιο!

      Διαγραφή
  22. Μόλις απέδειξες και τον εγωισμό και την απρέπειά σου και εμφανώς την ενόχλησή σου από το σχόλιό μου, αφού με αποκαλείς ομοφοβικό, ενώ δεν με γνωρίζεις και χωρίς να γράψω απολύτως τίποτα ομοφοβικό! Είναι θέμα παιδείας και ευφυίας, σε καταλαβαίνω... Και εσύ δεν μπορείς ή δεν θέλεις να καταλάβεις, όπως σου εξήγησαν και οι άλλοι συνομιλητές, ότι για να θεωρηθεί προστάτης κάποιων ένας άγιος ή μια αγία, πρέπει να έχει και κάποιες σχετικές ιδιότητες, χαρακτηριστικά, βιώματα κτλ. που συνδέεται με τους προστατευόμενούς τους. Πχ. η σύνδεση της αγίας Βαρβάρας με κεραυνό προκάλεσε την επίκλησή της έναντι κεραυνού και φωτιάς από συσχετισμό, γι'αυτό ανακηρύχθηκε προστάτις του πυροβολικού. Και ο άγιος Νικόλαος θεωρείται ο κατ' εξοχήν προστάτης των ναυτικών καθώς και του πολεμικού ναυτικού και του λιμενικού σώματος, γιατί στο βίο του αναφέρονται θαύματα που έχουν σχέση με τη θάλασσα και ναυτικοί ήταν αυτοί που μετέφεραν το λείψανό του. Το ίδιο και με τους υπόλοιπους. Η αυθαιρεσία λοιπόν είναι στο μυαλό σου και οφείλεται στην άγνοιά σου. Όσο για το χαρακτηρισμό "χριστιανοταλιμπάν" δείχνει και τα πραγματικά κίνητρα και προθέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν ο κεραυνός που έπεσε στο κεφάλι του πατέρα της Αγίας Βαρβάρας όταν την αποκεφάλιζε πέτυχε να συσχετιστεί με το πυροβολικό τότε γιατί τόσοι πίνακες και έργα τέχνης από την αναγέννηση και μετά με τον χαριτωμένο νεαρό που υποφέρει δεμένος σε ένα δέντρο, μαζί με το συμβολισμό των βελών που διεισδύουν στο κορμί του, ενώ η έκφραση του προσώπου του φαίνεται να συνδυάζει την ερωτική έκσταση με τον πόνο να μην δημιουργήσουν στους ομοφυλόφιλους τον συσχετισμό μαζί του;
      Αφού δεν είσαι λοιπόν ομοφοβικός, όπως λες, και έχεις και παιδεία και ευφυΐα την οποία εγώ δεν έχω, ενώ ταυτόχρονα είμαι εγωιστής και απρεπής τότε τι ενοχλεί εσένα τον τέλειο που όσοι έχουν το "κουσούρι" κατά Χριστόδουλο ή το "σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα" κατά τον Πειραιώς, να θέλουν να έχουν και αυτοί ένα άγιο;

      Διαγραφή
  23. Όσο για τον Κωνσταντίνο ως άγιο των δολοφόνων... ψάξε στο ίντερνετ, όλο και κάτι "αξιοσημείωτο" θα βρεις, όπως για τον Ονούφριο ως άγιο των τραβεστί. Μπορείς να κάνεις και μια επί τόπου έρευνα. Ακολούθησε το παράδειγμα της Ντενίση... "Θεοδώρα, η αγία των φτωχών"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αν με οποιοδήποτε τρόπο ο Σεβαστιανός συνδεόταν με την ομοφυλοφιλία, δεν θα είχα κανένα απολύτως θέμα να θεωρείται προστάτης τους και να αποκαλείται άγιος των ομοφυλοφίλων. Από τη στιγμή που ο βίος του δεν συνδέεται καθόλου με το θέμα της ομοφυλοφιλίας, την οποία δεν υποβιβάζω σε καμία περίπτωση, σεβαστό δικαίωμα είναι όσων τη βιώνουν, τότε δεν μπορούμε να βάζουμε ταμπέλες, επειδή κάποιοι ζωγράφοι ηδονίστηκαν με το γυμνό σώμα του χαριτωμένου αγίου και τον απεικόνισαν επειδή έτσι ήθελαν εκείνοι με ερωτική έκσταση. Με ενοχλεί μόνο η αυθαιρεσία. Το ίδιο θα έλεγα αν κάποιοι ονόμαζαν την αγία Καικιλία προστάτιδα των λεσβιών ή της ηδονής (σε παραπέμπω στον πίνακα «η έκσταση της Αγίας Καικιλίας» του Rafaello Sanzio). Από τη στιγμή που δεν υπάρχει άγιος των ετεροφυλόφιλων θεωρώ άκρως ρατσιστικό και σεξιστικό να θέλουν κάποιοι μόνο και μόνο για να προκαλέσουν (γιατί μεταξύ μας δεν οφείλεται σε λόγους ευσέβειας) να προσδίδουν οποιαδήποτε ομοφυλοφιλική διάσταση σε έναν μάρτυρα-άγιο που δεν είχε καμία σχέση με αυτό το θέμα. Όταν αγιοποιηθεί κάποιος ομοφυλόφιλος, τότε δικαιωματικώς ας τον επιλέξουν και να τον ζωγραφίζουν με έκσταση ερωτική και με συμβολικά βέλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω εξηγήσει επανειλημμένα παραπάνω ότι ο Άγιος Σεβαστιανός δεν ήταν ομοφυλόφιλος και γιατί έχει συνδεθεί η εικόνα του με τους ομοφυλόφιλους.
      Η έκσταση της Αγίας Καικιλίας θα μπορούσε να συνδεθεί με τις λεσβίες αν προερχόταν από κανένα γυμνό προκλητικό μανούλι και όχι από την μουσική της οποίας θεωρείται προστάτης!
      Τέλος δεν προβλέπω να αγιοποιηθεί κανένας ομοφυλόφιλος παρά το γεγονός ότι στην εκκλησία υπάρχουν, δόξα τω Θεώ, πολυάριθμοι!

      Διαγραφή
    2. Άρα η έκσταση της αγίας Καικιλίας συνδέεται με τη μουσική, της οποίας όμως θεωρείται προστάτις, αφού ήταν η ίδια υμνωδός. :) Η δήθεν έκσταση του αγίου Σεβαστιανού στην τέχνη οφείλεται στο τρύπημα από τα βέλη που είναι συμβολισμοί κάποιου φιλήδονου εμβολισμού του καλογυμνασμένου σώματός του από φαλλούς; Ααα ρε Αναγέννηση με τη φιλαυτία, την ηδυπάθεια και την αλγολαγνεία σου... για να ικανοποιείς τον αρρωστημένο ερωτισμό κάποιου Μισίμα!
      Όσο για την αγιοποίηση κάποιου ομοφυλόφιλου, αφού λες ότι στην εκκλησία υπάρχουν πάρα πολλοί, εεε έχε υπομονή λοιπόν... Όλο και κάποιος θα πάρει επάξια και δικαιωματικά τη θέση του... "προκατόχου" του.

      Διαγραφή
  25. ΥΓ: Δεν με ενδιαφέρει τι έχουν πει ο Χριστόδουλος, ο Πειραιώς, ο Καλαβρύτων κτλ. Πρόβλημά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ως αντισυμβατική παραδοξολογία φαντάζει η αγιοποίηση της ομοφυλίας, αλλά ο κατατοπισμός του δημοσιεύματος είναι αξιέπαινος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή